בדיון על חוק עונש מוות למחבלים; ח"כ בגין: "הציבור מתנגד"

    איתי גדסי 2 Comment on בדיון על חוק עונש מוות למחבלים; ח"כ בגין: "הציבור מתנגד"

    בדיון סוער על הצעת חוק עונש מוות למחבלים של "ישראל ביתנו", אמר ח"כ בני בגין: "ניסו להשפיע עליי בזמן ההצבעה על הקריאה הטרומית וסירבתי. 30 שנה מאז הגעתי לכנסת אני מתנגד לחוק הזה ואני לא משנה את דעתי"

    בגין צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת החוקה דנה בחוק עונש מוות למחבלים. יו"ר הוועדה חה"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) פתח את הדיון ואמר: "החוק מונח הרבה זמן בוועדת החוקה אך לא סתם. לבקשת ראש הממשלה המתנו לדיון בקבינט שבושש לבוא. מרגע שהסיר את בקשתו לדיון בקבינט קידמנו את הדיון. הישיבה מתקיימת אחרי שאותו הפה שאסר- התיר. בצוק העיתים קורים הרבה דברים לא שגרתיים".

    חה"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) מיוזמי החוק: "רה"מ ביקש לקיים דיון בקבינט לבקשת השר יובל שטייניץ והמתנו 10 חודשים בסבלנות והדיון הוסר מהקבינט. הסיכום הראשוני היה שנתקדם עם הצ"ח ואם תוך חודשיים לא תובא הצ"ח ממשלתית תקודם הפרטית. המתנו זמן סביר וכשהבנו שלא תהיה הצעה ממשלתית ביקשנו את הדיון בוועדה. והודענו שאם לא יהיה דיון בקבינט- נקדם את החוק".

    חה"כ בני בגין (הליכוד): "מה זו הסכמה קואליציונית אם זה לא עבר ועדת שרים? הייתה החלטה שתוקם ועדה בממשלה שתדון בהצעת החוק. ההליך הזה מוזר מאוד ואני לא זוכר כמוהו. יש בי צער על כך שחבריי אילטוב ופורר מביאים הצעה כזו תוך כריכתם בהשוואה נואלת לתנאים ששררו כאן לפני 75 שנים לתנאים של היום במדינה ריבונית שהם שונים לחלוטין. הביטויים של רצון העם או הריבון אינם חדשים ומי שמחבבת את השימוש בהם היא שרת המשפטים. רצון העם מתבטא בבחירות, בבחירת הרכב של הכנסת ומי שנותן אמון בממשלה היא הכנסת ולא כלל הציבור".

    "רצון העם הביא לבחירת הכנסת הזו וב-15.7.2015 הובאה הצ"ח דומה ע"י נציג ישראל ביתנו שנפלה ברוב של 6:94. לא הייתה אף סיעה בקואליציה שתמכה בה. והנה במאי 2016 השתנתה הקואליציה והצטרפה ישראל ביתנו וההסכמה להוסיף סעיף כזה בהסכם הקואליציוני הייתה בלתי אחראית לחלוטין. באותה כנסת ובאותו רצון של עם יסבירו לנו שיש חוק הפוך והנהלת הקואליציה תדרוש מכל חבריה להצביע בניגוד לרצונם המובהק כולל בניגוד לרצונו של רה"מ. ניסו להשפיע עליי בזמן ההצבעה על הקריאה הטרומית וסירבתי. 30 שנה מאז הגעתי לכנסת אני מתנגד לחוק הזה ואני לא משנה את דעתי. אולי היום שוב יתהפכו היוצרות ורצון העם ישתנה? זו הצעה מזיקה ואווילית ואצביע נגדה".

    אילטוב התייחס לטענות שהעלה חה"כ בגין והשיב: "כשהקואליציה הצביעה נגד זה היה בגלל משמעת קואליציונית וזו שיטת הממשל בישראל שאנחנו פועלים לפיה. לטעון שרצון העם הפוך זה פשוט לא נכון. ההסכם הקואליציוני היה מונח על השולחן. כל הסיעות חתומות עליו וידעו על מה הם מצביעים".

    חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מיוזמי החוק אמר: "אנחנו דמוקרטיה מתגוננת ואנחנו מבקשים את עונש המוות לא כנקמה אלא כהרתעה. עונש המוות נקבע כאזהרה לרצח עולי הגרדום והעובדה היא שמאז לא תלו הבריטים אף לוחם בארץ ישראל. בכל מקרה שבו יש עבירה שדינה המתה אבקש שההרכב יהיה של 3 שופטים סגני אלופים ואם הם יכריעו ברוב 1:2 שיש לקבוע עונש מוות זה מה שיהיה".

    חה"כ מיכל בירן (המחנה הציוני): האמת היחידה היא שהצ"ח הזו היא קמפיין בחירות למפלגה כושלת. הדוגמה מימי המנדט היא ממחוזות ההזיה. אני מדמיינת מה יקרה אם יממשו את ההצעה ואויבנו יחגגו קדוש מעונה. המגמה בעולם ברורה- יותר ויותר מדינות מבטלות את עונש המוות".

    חה"כ מיכל רוזין (מרצ): הבושה והחרפה היא שממשלה משותקת מדינית וביטחונית ומשחקת בכנסת כל שבוע עם הצ"ח יותר קיצוניות ו"מתחזקת" מול הטרור. ההשחתה המאסיבית שקורית פה בעיקר פה בוועדה הזו, של ספר החוקים הישראלי, מדרדרת את ישראל להיות עוד פחות ערכית ומוסרית. עונש מוות צריך להימחק מספר החוקים הישראלי. אנחנו רוצים להיות אור לגויים. עונש מוות זה פחדנות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל שלא קיבלו את החוק הזה